În condiţiile în care aproape toate zoborurile sunt sistate din cauza pandemiei şi nu se ştie în cât timp şi-ar putea relua toate companiile cursele, discuţiile legate de păstarea unor locuri neocupate în avioane a stârnit revolte în rândul membrilor IATA.
Multe companii aeriene mici sunt la un pas de a intra în faliment, după luni în care nu au avut deloc zboruri.
Brian Pearce, economist şef al IATA, a declarat că majoritatea companiilor aeriene nu ar fi câştigat bani anul trecut dacă o treime din scaune ar fi fost înlocuite în cele mai utilizate aeronave.
Compania Virgin Atlantic din Marea Britanie a anunţat marţi că va concedia 3.150 de angajaţi, după ce săptămâna trecută British Airways ameninţa că renunţa la circa 12.000 de angajaţi, dacă nu se adoptă reguli de repornire a economiei cât mai curând.
IATA a mai anunţat că lucrează împreună cu Organizaţia Internaţională de Aviaţie Civilă şi OMS la un set de reguli care să se aplice la nivel internaţional tuturor companiilor şi pasagerilor odată cu reluarea zborurilor comerciale.