Instituția condusă de Renate Weber precizează că examinează prevederile Codului Administrativ conținute în OUG nr. 57/2019, iar concluziile analizei de constituționalitate vor fi comunicate atât petenților, cât și societății civile.
„Analiza sesizărilor prin care sunt invocate argumente de neconstituționalitate extrinsecă și intrinsecă, presupune parcurgerea unui act normativ extrem de complex (638 de articole prin care sunt aduse modificări consistente cadrului legal) și identificarea eventualelor vicii de constituționalitate prin raportare la legislația incidentă asupra căreia operează modificări actul normativ.
Este o activitate laborioasă, care necesită timp, cu atât mai mult cu cât presupune și analiza jurisprudenței Curții Constituționale și a Curții Europene a Drepturilor Omului. Concluziile analizei de constituționalitate vor fi comunicate atât petenților cât și publicului”, se precizează într-un comunicat de presă transmis de Avocatul Poporului, potrivit G4media.
Printre cei care au solicitat Avocatului Poporului atacarea la CCR a Codului Administrativ se numărăr și senatoarea USR Florina Presadă, care a reclamat în primul rând absenţa urgenţei care să justifice adoptarea actului normativ prin OUG.
De asemenea, Presadă a menționat că, spre exemplu, proiectele de legi prin care se instituiau pensii pentru aleşii locali au fost deja declarate neconstituţionale.
Senatoarea USR a contestat şi reducerea de la două treimi la jumătatea plus unu a majorităţii necesare pentru adoptarea deciziilor care ţind e patrimoniul comunităţilor locale.
Florin Presadă a declarat atunci că decizia de a sesiza sau nu CCR pe Codul administrativ este primul test al Renatei Weber, numită cu o zi în urmă în funcție, „care va arăta ce fel de Avocat al Poporului doreşte să fie”.