Aplicația folosită de Poliție care îți vede toate datele instant. Durează câteva secunde
Poliţiştii au la dispoziţie sisteme mobile de scanare (tablete sau telefoane mobile) pe care este instalată aplicaţia eDAC, ce permite accesarea bazelor de date operative ale Ministerului Afacerilor Interne, comparând în timp real datele prezentate cu cele existente atât în bazele de date ce aparţin autorităţilor române cât şi cele ce ţin de spaţiul Schengen.
Aplicaţia permite realizarea de interogări în bazele de date ale ministerului prin scanarea automată a actului de identitate sau prin introducerea manuală a datelor de identificare.
După interogare, aplicaţia returnează răspuns cu HIT-urile/semnalările din bazele de date ale M.A.I. şi emite alerte în cazul identificării persoanelor urmărite, faţă de care s-au dispus măsuri preventive, persoanelor dispărute, în cazul depistării unui autovehicul furat, precum şi în alte situaţii, arată News.
Citește și: Românii vor putea călători fără controale în Schengen. Ce se întâmplă în aeroporturi?
eDAC, acronim pentru "Evidenţa Documentelor de identitate şi verificarea Autenticităţii acestora cu Caracteristicile persoanelor verificate", permite poliţiştilor să scaneze automat documentele personale, cum ar fi cartea de identitate sau paşaportul, dar şi să introducă manual datele de identitate.
Un exemplu concret al utilităţii acestei aplicaţii a fost evidenţiat sâmbătă seara, când agenţii bihoreni au oprit în trafic o maşină condusă de o şoferiţă, iar în urma scanării buletinului datele apărute în aplicaţie arătau că femeia deţinea permis de port-armă, informaţii care nu ar fi fost aflate de poliţişti de la faţa locului, scrie ebihoreanul.ro.
Mai mult decât atât, aplicaţia permite poliţiştilor să acceseze fotografia persoanei, facilitând procesul de identificare şi verificare a autenticităţii.
În cazul în care persoana legitimată conduce un vehicul, datele acesteia vor fi introduse manual în aplicaţie pentru verificare.
Citește și: România a intrat oficial în Spațiul Schengen aerian și maritim. Care sunt noile reguli?
În situaţia în care poliţiştii sesizează anumite nereguli, persoana în cauză va fi condusă la sediul unităţii de poliţie pentru verificări suplimentare şi aplicarea prevederilor legale.
Astfel de verificări se desfăşurau anterior prin utilizarea altor mijloace tehnice, cum ar fi staţiile TETRA, care aveau acces la informații limitate, iar datele trebuiau introduse manual.