Ce anume este unic la felul în care starul NBA Steph Curry ridică mingea din spatele liniei de 3 puncte? Cum se desprinde, mai precis, LeBron James de la sol pentru unul dintre dunk-urile lui marcă înregistrată? Pentru echipa de dezvoltare de la Visual Concepts, nu sunt nişte întrebări fără sens. Sunt obsesii.
Pentru a crea jocul NBA 2K19, cea de-a 20-a ediţie a unei francize datând din 1999, Jeff Thomas şi echipa lui de designeri au fost extrem de atenţi la detalii şi o tehnologie numită scanare. Au călătorit cu sportivii NBA în timpul meciurilor din sezonul regulat şi au filmat fiecare persoană cu un soi de platformă mobilă personalizată – un fel de cabină foto portabilă. Platforma are 150 de lentile diferite de cameră care pot filma jucătorii din toate unghiurile şi pot capta detalii cum ar fi bărbile, tatuajele şi expresiile faciale. Jucătorii s-au bucurat să participe la procesul de scanare, spune Thomas, vice-preşedintele studioului, deoarece „acum îşi dau seama că vor să arate bine în joc”.
Dezvoltatorii jocului au cotat fiecare dintre avatarurile NBA prin intermediul unei scale cu 99 de puncte, în funcţie de performanţele atleţilor din sezonul trecut. Cotaţiile stabilesc cât de bine aruncă la coş fiecare jucător, cât de bine driblează sau cât de bine dă de sus în meci. Thomas susţine că unii jucători, cum este James, au fost interesaţi în trecere de cotaţiile avatarului lor. „Când ne-am întâlnit cu James, i-am spus «Felicitări! În 2K ai 98 de puncte»”, spune Thomas. „Prima lui reacţie a fost la modul «Nu e rău pentru un boşorog»”. NBA 2K19 este disponibil acum pe Xbox One, PS4, Nintendo Switch şi PC.