Planul uluitor al lui Putin pentru a învinge Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani

DE Florin Budescu | Actualizat: 20.05.2024 - 17:16
Planul uluitor al lui Putin pentru a învige Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani - Foto: Profimedia Images
Planul uluitor al lui Putin pentru a învige Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani - Foto: Profimedia Images
Planul uluitor al lui Putin pentru a învige Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani - Foto: Profimedia Images
Planul uluitor al lui Putin pentru a învige Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani - Foto: Profimedia Images

Planul uluitor al lui Putin pentru a învinge Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani. Industria aviației din Rusia recunoaște că se află în criză, deoarece publică programul revizuit, pentru planurile grandioase ale președintelui.

SHARE

Planul uluitor al lui Putin pentru a învinge Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani. Industria aviației din Rusia recunoaște că se află în criză, deoarece publică programul revizuit, pentru planurile grandioase ale președintelui, pentru construirea de avioane comerciale.

Președintele Vladimir Putin a anunțat în decembrie că Rusia nu se va mai baza în curând pe flota sa de avioane comerciale străine, care sufereau la piesele de schimb, din cauza sancțiunilor occidentale.

Planul uluitor al lui Putin pentru a învinge Boeing și Airbus: 1.000 de avioane construite în 5 ani

Ideea este fabricarea de înlocuitori produşi pe plan intern, ca parte a programului de înlocuire a importurilor făcute acum de Moscova.

„Trebuie să ne dezvoltăm propria producție de avioane. Conform planului nostru, intenționăm să facem peste 1.000 de avioane proprii, până în anul 2030”, a spus Putin.

Aviația rusă a afirmat optimist că va putea rezista efectului sancțiunilor asupra celor 400 de avioane Airbus și Boeing, pe care le avea la momentul invadării Ucrainei.

Citeşte şi: VIDEO Rachetele Himars ucrainene au distrus un depozit de muniţie al Rusiei, din Regiunea Luhansk

Este totuși din ce în ce mai evident că absența pieselor de schimb, a actualizărilor de software și a programelor de întreținere certificate are un impact din ce în ce mai mare asupra fiabilității și siguranței acestor aparate de zbor.

Planul de producție de aviație al lui Putin, pentru anul 2030, a fost anunțat inițial, în iunie 2022, când a devenit evident că sancțiunile vor forța mai devreme sau mai târziu blocarea avioanelor străine.

A fost descris de câțiva comentatori interni și internaționali ca „un program masiv, pentru a face avioane integral rusești, independente de tehnologia occidentală”.

Citeşte şi: VIDEO Rachetele hipersonice „invizibile” rusești Kinjal, distruse una câte una de apărarea Kievului

Aproape imediat după anunțul lui Putin, din decembrie, programul a alocat 283 de miliarde de ruble (3,1 miliarde de dolari) conglomeratului industrial de stat Rostec, în ianuarie, pentru a produce un total de 1.036 de avioane, bazate pe opt tipuri de aeronave de transport mediu, folosind doar componente și piese rusești. până în anul 2030.

Cu toate acestea, după cum a informat Defense Express, planul pentru anul 2022 a trebuit să fie revizuit.

Tipurile de aeronave anunțate în acel plan, al cărui nume oficial era „Programul complex privind dezvoltarea ramurii de transport aerian rusesc până în 2030”: Suhoi SSJ-100, Yakovlev MS-21, Iliuşin IL114-300 și IL-96-300, Tupolev 214, UZGA VRS-44 Lagoda, Let L-410 Turbo și Baykal LMS-901.

Citeşte şi: FOTO Ucraina, pradă de război rusească de 50.000.000$ într-o zi. Cele mai tari avioane, la pământ

În anul 2022, s-a proiectat că 18 aeronave vor fi construite în acel an, 25 în anul 2023 și 69 anul acesta, înainte de ca producţia să crească în anii următori, pentru a ajunge la un total de 1.036 de aeronave, până la sfârșitul anului 2030.

De fapt, potrivit Defense Express, doar două avioane au fost construite în fiecare an, în 2022 și 2023, și doar unul în 2024.

Foto: Profimedia Images

Planul revizuit prevede încă optimist că producția va atinge nivelurile planificate în anul 2022, până în anii 2025 și 2026, ceea ce duce la un total revizuit la mai puțin decât cifra magică: 994, până la sfârșitul anului 2030.

Nici elicopterele nu se simt bine

De asemenea, planul pentru motoarele de aeronave a necesitat, fără a fi surprinzător, o ajustare. Inițial, a cerut un total de 4.964 din cele opt tipuri de motoare necesare pentru a susține cele opt aeronave de înlocuire a importurilor. Acesta a fost acum redus la 3.348, conform Kyiv Post.

Probleme similare au fost experimentate pentru fabricarea elicopterelor. Deși programul revizuit sugerează că totalurile planificate vor fi atinse, s-a vădit în noiembrie că Rusia căuta să cumpere motoare de elicoptere uzate, dintre care multe provin din echipamente gen Motor Sich, din Ucraina, din Egipt, Pakistan și Brazilia, pentru a-și păstra flota militară de elicoptere Ka-52, Mi-24, Mi-8 și Mi-17 în aer.

Noul plan și program din 4 mai 2024 nu numai că a inclus o nouă prognoză pentru anii 2025-2030, ci a manipulat cifrele, astfel încât să înfățișeze totalurile reale din anii 2022 - 2024, ca și cum ar fi făcut întotdeauna parte din plan și, prin urmare, planul de execuție eșuat ar fi fost de fapt unul de succes.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te