Potrivit Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLDPA), proiectul “Tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou)“ are o valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei.
MLDPA urma să avizeze, azi, cele două proiecte.
Investiția va fi finanțată din: fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC), precum și din alocații de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite.
Obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații.
La 21 octombrie, primarul Clujului, Emil Boc, spunea că metroul din orașul pe care-l administrează va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii, iar costurile sunt de 986 de milioane de euro. Durata de implementare va fi de aproape 11 ani, a afirmat Boc.