Primarul comunei Săpânţa, Gheorghe Stan, a declarat, luni, că în urma autopsiei s-a constatat că pilotul nu a decedat în momentul prăbuşirii şi că ar mai fi putut trăi 24 de ore în urma impactului, potrivit Mediafax.
„Aşteptăm să vină cei de la Poliţia Transporturi să ridice epava elicopterului în cursul zilei de luni sau cel târziu marţi. Să vedem dacă va fi dezmembrat sau va fi dus întreg cu o remorcă pentru continuarea cercetărilor.
Concluzia de până acum este că a fost folosit pentru contrabandă cu ţigări, avea nişte chingi pe care stăteau coletele, care au fost aruncate în timpul zborului, dar la faţa locului nu au mai fost descoperite ţigări. După autopsia pilotului, s-a constatat că acesta nu a murit în momentul prăbuşirii, ci că ar mai fi putut trăi 24 de ore. A suferit diverse răni, printre care şi o fractură de femur”, a spus Stan.
Surse judiciare au declarat că altimetrul elicopterului era setat la o înălţime joasă, astfel încât să nu fie detectat de radare. Incidentul de la Săpânţa este cercetat şi de specialiştii Autorităţii de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile (AIAS).
Elicopterul a fost găsit recent, prăbuşit în comuna Săpânţa, judeţul Maramureş, iar pilotul era mort. Procurorii au deschis un dosar penal în acest caz, existând suspiciuni că aparatul de zbor ar fi fost folosit pentru traficul de ţigări din Ucraina.
Potrivit primarului comunei Săpânţa, pilotul era din Belarus, avea gradul de maior de aviaţie şi a fost dat dispărut de autorităţile din ţara sa la începutul lunii martie, după ce plecase spre Ucraina. Acesta a mai spus că aparatul nu a fost fabricat în serie, ci a fost construit de cineva care se pricepe.