De unde ridici pensia dacă ți-ai schimbat domiciliu? Ce documente trebuie să depui?

DE Florin Budescu | Actualizat: 05.02.2024 - 12:39
De unde ridici pensia dacă ți-ai schimbat domiciliu? Ce documente trebuie să depui? - Foto: Pexels/Andrea Piacquadio
De unde ridici pensia dacă ți-ai schimbat domiciliu? Ce documente trebuie să depui? - Foto: Wikimedia/Marg/CC BY 2.0

De unde ridici pensia dacă ți-ai schimbat domiciliu? Ce documente trebuie să depui? Dacă un pensionar își schimbă domiciliul, dintr-un județ într-un alt județ, din capitală într-un județ sau invers, dosarul de pensie se transferă.

SHARE

De unde ridici pensia dacă ți-ai schimbat domiciliu? Ce documente trebuie să depui? Dacă un pensionar își schimbă domiciliul, dintr-un județ într-un alt județ, din capitală într-un județ sau invers, dosarul de pensie se transferă la casa de pensii de la noul domiciliu.

Pentru acest transfer, pensionarul ce se mută trebuie să se adreseze casei de pensii la care se află în evidență, adică la cea unde e dosarul de pensionare, la momentul mutării.

De unde ridici pensia dacă ți-ai schimbat domiciliu? Ce documente trebuie să depui?

Pensionarul trebuie să adrese instituţiei o cerere de transfer a drepturilor de pensie, în alt judeţ al ţării.

El va da casei de pensii o copie a actului de identitate, din care să rezulte care e noua sa adresă de domiciliu, de acolo unde se mută. La aceste documente, va adăuga şi un talon de pensie.

Legea nr. 9/2023, pentru modificarea și completarea OUG 41/2016, privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, conţine un element important.

Citeşte şi: Casa de pensii a anunțat perioadele exacte când pensionarii merg la tratament. Cum iei bilet redus?

Astfel a fost eliminată obligativitatea prezentării/depunerii de către beneficiari a copiilor documentelor prevăzute de legislația din domeniul de activitate al caselor teritoriale de pensii.

Fotocopierea gratuită a documentelor originale este asigurată acum de instituțiile în cauză. Aşadar, nu trebuie ca, înainte să te duci la o instituţie, să îţi întocmeşti setul de copii necesar.

Foto: Wikimedia/Marg/CC BY 2.0

În situaţia transferului dosarului de pensie, conform procedurilor de comunicare la plată, casa teritorială care înregistrează dosarul are obligaţia verificării dosarului administrativ.

Citeşte şi: FMI cere amânarea creșterii pensiilor cu 40%. Ce a anunțat șeful Casei de Pensii

Casa de pensii unde te muţi trebuie să realizeze şi validarea punctajului mediu anual şi comunicarea la plată a drepturilor de pensie aferente, conform Casei Naţionale de Pensii Publice.

Aceeaşi casă de pensii va face plata drepturilor de pensie, pentru o perioadă de încă 3 (trei) luni calendaristice, prin mandate poștale, la noua adresă de domiciliu a pensionarului.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te