De ce este ciocolata cel mai dăruit aliment de Ziua Îndrăgostiților. Totul a început acum 163 de ani

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 13.02.2024 - 12:16
Cocolata este cel mai dărut aliment de Ziua Îndrăgostiților Foto: Freepik.com - rol ilustrativ
Cocolata este cel mai dărut aliment de Ziua Îndrăgostiților Foto: Freepik.com - rol ilustrativ

Ciocolata este primul lucru pe care te gândești să-l dăruiești de Ziua Îndrăgostiților. Tradiția oferirii acestui cadou dulce a început acum 163 de ani. Cocolata a fost pusă în cutii în formă de inimă și a avut un succes enorm.

SHARE

În cultura occidentală, scrisorile romantice au făcut parte din Ziua Îndrăgostiților încă din Evul Mediu. Poetului Geoffrey Chaucer, cunoscut cel mai bine pentru „Poveștile din Canterbury”, este creditat cu scrisul primei poezii a lui Valentin în 1385.

Legătura dintre ciocolată și Ziua Îndrăgostiților, pe de altă parte, este una destul de recentă din punct de vedere istoric, datând de mai puțin de 200 de ani. Și totul are legătură cu marketingul.

S-a întâmplat în 1961 și de atunci Valentine's Day nu mai este completă fără aceste dulciuri. 

De ce este ciocolata cel mai dăruit cadou de Ziua Îndrăgostiților. Totul a început acum 163 de ani

Legătura dintre romantism și ciocolată este una durabilă, căpătând o semnificație socială în Mesoamerica. Acolo, boabele de Cacao, ingredientul de bază al ciocolatei au fost folosite la aromatizarea mâncării și la prepararea băuturilor încă din anul 2.000 î.Hr. Mayașii și aztecii făceau troc cu cacao.

De asemenea, ingredientul era, un element al ofrandelor rituale, inclusiv al celor legate de dragoste. Băuturile făcute din cacao erau aromatizate cu mirodenii, miere sau flori și consumate în momente importante, cum ar fi negocierile dintre un pretendent și viitorul socru, relatează The Economist

Citește și: AMUZANT De Valentine's Day arată-i că o/îl iubești cu ajutorul politicianului tău favorit

Producătorul britanic de ciocolată Richard Cadbury a avut un moment de de inspirație în 1861: a început să ambaleze dulciurile de ciocolată ale companiei sale în cutii în formă de inimă. „Cutia de lux”, așa cum a numit-o el, putea fi folosită ulterior pentru a stoca suveniruri, cum ar fi biletele de dragoste, oferind ambalajului un punct de vânzare dincolo de utilizarea sa inițială, scrie CNN.

Ideea cutiei în formă de inimă a luat amploare și „mașina de marketing a preluat controlul”, după cum a remarcat Feldman.

Companiile de ciocolată au început să producă cutii într-o varietate din ce în ce mai mare de stiluri pentru a atrage clienți. 

Cutiile în formă de inimă puteau fi acoperite cu mătase, dantelă de satin și panglici - prezentări extravagante care făceau ciocolata din interior aproape întâmplătoare.

Citește și: Ziua Îndrăgostiților 2014. Ce trebuie neapărat să faci de Sfântul Valentin, să ai parte de iubire

Producătorii americani de ciocolată au fost all-in în anii 1930 cu produse și reclame de Ziua Îndrăgostiților care vizau femeile ca destinatare a modelelor lor dulci. Whitman's Chocolate a inventat expresia „o femeie nu uită niciodată pe bărbatul care își amintește”.

Reclamele pentru ciocolată au devenit și mai subliniate în concentrarea lor asupra naturii senzuale a cadoului, ceva cu care femeile ar putea bine să se bucure. 

La secole după ce prima cutie în formă de inimă a ajuns în magazine, ciocolata și femeile rămân împletite, atât cultura populară, cât și cercetările academice sugerând că femeile tânjesc și consumă aproape de două ori mai multă ciocolată decât bărbații.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te