Când vom circula pe primii km din Autostrada de 1.100.000.000 €? Primul tronson care va fi gata

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 29.04.2024 - 14:51
Când vom circula pe primii kilometri din Autostrada A7 Foto: captură Facebook/ Sorin Grindeanu

Românii vor putea circula pe primii kilometri din Autostrada A7, anul acesta. Este vorba despre 14 kilometri din lotul 1 al tronsonului Ploieşti-Buzău. Conform calculelor autorităților, aceștia ar urma să fie dați în circulație chiar în această vară.

SHARE

Autostrada „Moldovei” A7 - care ar urma să străbată regiunea de la Nord la Sud și să lege Moldova de Muntenia are 437km. Unele segmente au termen ca finalizare în acest an. De exemplu, 14 kilometri din lotul II, Ploiești-Buzău, ar urma să fie gata în această vară. 

Valoarea Autostrăzii Moldovei a fost estimată la peste 1,1 miliarde euro (un preț mediu de 17,5 milioane euro/km). La începutul lunii aprilie a acestui an, primul ministru Marcel Ciolacu a anunţat în şedinţa de Guvern pentru Autostrada Moldovei - A7, Executivul vine cu o finanţare de 600 de milioane de euro, de la BEI. 

Când vom circula pe primii kilometri din Autostrada de 1.100.000.000 €? Ce tronson va fi gata primul

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat luni, cu ocazia unei vizite de lucru pe şantierul autostrăzii Moldova (A7), lotul 1 al tronsonului Ploieşti-Buzău, că la finalul lunii iulie sau începutul lunii august se va putea circula pe primii 14 kilometri de autostradă.

Pentru primele două loturi dintre Ploieşti şi Buzău, Ministerul Transporturilor a transmis constructorului termene precise pentru realizarea lucrărilor de infrastructură.

Citește și: Un ciot din Autostrada Moldovei, între Pașcani și Suceava, prinde contur la 25.000.000 euro / km

"Le-am dat nişte ţinte ca la sfârşitul lunii pe lotul 2 să fie la 70% iar pe lotul 1 să fie la 65% minim.

Anunţ că undeva la sfârşitul lunii iulie, începutul lunii august probabil că vom circula pe primii kilometri din autostrada A7, mă refer la primii 14 kilometri aflaţi pe lotul 2", a declarat ministrul Transporturilor.

Sorin Grindeanu s-a deplasat ulterior pe tronsonul autostrăzii A7 dintre Buzău şi Focşani, la Râmnicu-Sărat, unde a atras atenţia încă o dată că întârzierile de pe lotul Pietroasele-Buzău nu se datorează Ministerului Transporturilor.

"Aici cel puţin din ce am văzut acum de la Buzău la Râmnicu-Sărat lucrările sunt extrem de avansate şi după discuţiile pe care le-am avut cu constructorul a spus că Buzău-Focşani va fi circulat până la sfârşitul acestui an, cele patru loturi.

Mobilizarea este extrem de bună (...). Nu am cum să nu mai spun încă o dată că lotul lipsă de la Pietroasele la Buzău, din cauza unor

 domni şi doamne de la CNSC, în loc să vorbim şi despre el că se circulă anul acesta şi pe el, din păcate întârzierea de un an şi jumătate care nu s-a datorat CNAIR, ci acelor evaluări şi reevaluări pe care le ştiţi, duc în situaţia ca abia în 2025 la final să putem vorbi şi de finalizarea acelui lot (...).

Citește și: VIDEO Unde se construiește prima intersecție de autostrăzi de tip turbion din România

Ce mă deranjează foarte mult că soluţia pe care am dat-o noi în vara anului 2022 este aceeaşi care după un an şi jumătate a fost dată de CNSC, un an şi jumătate pierdut care ne-ar fi dus în situaţia în care acest lot ar fi fost cum sunt şi loturile 1 şi 2 de pe

Ploieşti - Buzău şi anume anul acesta s-ar fi circulat pe ele, dar asta este, mergem înainte, mobilizarea este bună şi pe acel lot", a precizat Sorin Grindeanu.

Despre lucrările din zona Râmnicu-Sărat, ministrul Transporturilor a subliniat că sunt complexe, fiind relocate conducte pe 13 kilometri.

"Sunt traversări, au fost foarte multe relocări de utilizăţi. Vă dau un exemplu, aproape 13 kilometri de conducte de relocat, ceea ce este imens. Bucata aceasta de autostradă a trecut peste 13 kilometri de conducte ce au trebuit toate la rândul lor să fie mutate

Infrastructura va reprezenta, dacă se va continua în ritmul acesta, cheia dezvoltării României în anii viitori", a atras atenţia ministrul Transporturilor, conform Agerpres.

De altfel, la începutul lunii aprilie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că stadiul lucrărilor pe lotul 2, Mizil – Pietroasele, al Autostrăzii Moldovei A7 Ploiești - Buzău a ajuns la 61,5%.

Șantierul de 1.249.992.665 de lei, fără TVA, a început în august 2022, iar termenul de execuție e de 20 de luni. 

Citește și: Autostrada 7, care costă 1.100.000.000 €, trece prin ferma unui om. Se judecă cu statul

Cum se lucrează pe A7

Pe pagina sa de facebook, Sorin Grindeanu a dat stadiul lucrărilor pe 4 dintre tronsoanele Autostrăzii Moldovei. 
 
”Ritm bun pe toate cele 4 Tronsoane ale Autostrăzii Buzău- Focșani (82,44 km), parte a Autostrăzii Moldovei (#A7).
Pe toate cele 4 Tronsoane stadiul fizic al lucrărilor a atins și chiar a depășit 30%:

• Tronsonul 1 Buzău- Vadu Pașii (4,6 km). Stadiu fizic: 30%.

• Tronsonul 2 Vadu Pașii- Râmnicu Sărat (30,8 km). Stadiu fizic: 31%
 
• Tronsonul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni (36,1 km). Stadiu fizic: 30%
 
• Tronsonul 4 Mândrești Munteni- Focșani (10,94 km). Stadiul fizic: 33%.
 
Deși potrivit termenelor contractuale doar tronsoanele 1 și 4 trebuie finalizate în acest an, constructorul român mi-a dat asigurări că, la sfârșitul acestui an, vom circula pe toți cei peste 82 de km au Autostrăzii Buzău- Focșani!”,se arată în postarea lui Sorin Grindeanu.

Citește și: VIDEO Autostrada Moldovei a primit 600.000.000 €. De ce merg lucrările de 3 ori mai rău ca în plan?

Când a început construcția la A7

Autostrada A7 costă peste 1,1 miliarde euro iar guvernul a transmis că deja aproape jumătate din sumă va fi acordată din bani de la Banca Europeană de Investiții.

Autostrada A7, denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române  este o autostradă aflată în construcție în România care ar trebui să aibă capete la Ploiești și Siret (granița cu Ucraina).

Primele construcții pe o porțiune din ea au fost începute în 2016 și abandonate în anul următor, pentru a fi reluate de un nou constructor abia în primăvara lui 2019.

În decembrie 2020 au fost terminate investigațiile geotehnice pentru tronsoanele Ploiești – Buzău (63,25 km) și Buzău – Focșani (83,07 km) din Autostrada Moldovei (A7).

Citește și: VIDEO Care e lotul de pe Autostrada Moldovei care „se mișcă” foarte bine. Terminat în 2024?

Au fost predate și studiile de fezabilitate pentru aceste două tronsoane din șoseaua de mare viteză care unește București de Moldova. Pentru tronsonul Focșani – Bacău (96,05 km) au început investigațiile arheologice, iar studiile geotehnice sunt în curs de realizare.

 Pentru tronsonul Bacău – Pașcani (77,28 km) vor începe exproprierile în 2021, scrie Wikipedia.

 De la Ploiești până la Pașcani (circa 335 de km) a fost prinsă pe finanțare prin PNRR, iar asta înseamnă că, pentru a nu pierde finanțarea, toate tronsoanele trebuie construite contra-cronometru - să fie gata până în 2026.

Piatra de temelie a Autostrăzii Moldovei a fost pusă în 2015, după demisia lui Victor Ponta, când CNAIR a lansat licitația pentru studiul de fezabilitate al autostrăzii Ploiești-Focșani-Bacău.

Primele construcții pe o porțiune din Autostrada A7  au fost începute în 2016 și abandonate în anul următor, pentru a fi reluate de un nou constructor abia în primăvara lui 2019.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te