Marcel Ciolacu a catalogat drept ”una dintre cele mai mari ruşini ale României” bucata de 10 kilometri de autostradă dintre Margina (judeţul Timiş) şi Holdea (judeţul Hunedoara).
Lucrările la Autostrada Pitești - Sibiu, Secțiunea 4, cea cu cele două tuneluri săpate în stâncă, Alina și Daniela, au ajuns la peste 25%, la doi ani și câteva luni de la semnarea contractului.
Trist, dar adevărat. Data de 1 mai 2024 poate fi considerată o zi „istorică”. România se poate lăuda cu 1 km de tunel săpat la nivel de autostradă. În alte țări europene se circulă pe autostrăzi pe sub munți de zeci de ani.
Autostrada A0, între DN6 și A1, ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2024. Aktor a mărit ritmul, dar lucrările se mișcă greu. Și autoritățile care vor neapărat să deschidă traficul în anul electoral au cam intrat în panică. Ministerul Transporturilor transmite un mesaj în greacă.
Epopeea ciotului A1 poreclit „Autostrada Urșilor”, dintre Margina – Holdea, care trebuia să fie gata din 2016, continuă. Abia a fost semnată autorizația de contrucție pentru proiectul de 1.800.000.000 lei care ocolește poteca urșilor. Iar finanțarea prin PNRR are termen 2026.