Ce produs au comandat românii cel mai mult din online? Au cheltuit peste 8 miliarde de euro în 2023

DE Octavia Constantinescu | 20.01.2024 - 19:50
Ce produs au comandat românii cel mai mult din online? Au cheltuit peste 8 miliarde de euro în 2023 - Foto: Daily Business / imagine cu caracter ilustrativ

Ce produs au comandat românii cel mai mult din online? Au cheltuit peste 8 miliarde de euro în 2023. Iată pe ce au ales românii să cheltuie banii?

SHARE

Ce produs au comandat românii cel mai mult din online? Au cheltuit peste 8 miliarde de euro în 2023. Iată pe ce au ales românii să cheltuie banii?

Ce au comandat românii de pe net 

Din fața ecranelor, românii au cheltuit anul trecut pe comezi online peste 8 miliarde de euro. Potrivit Institutului Național de Statistică, trei sferturi dintre cei care fac shopping pe net și-au luat haine, încălțăminte și bijuterii.

Citește și: Un român a cheltuit 55.000 de lei, în 2023, numai pe mâncare. Cum a ajuns la această sumă

Pe locul al doilea în clasament este mâncarea gătită de la restaurant și localuri de fast food. Și aproape 15% dintre utilizatori au investit mii de lei în televizoare, frigidere și camere video de pe site-uri recomandate de cunoscuți.

În magazinele online românești sunt disponibile cam 10 milioane de produse distincte. Peste 79% dintre cei care au lansat comenzi în 2023 au cedat cel puțin o data în fața unui articol vestimentar. Doamnele iau cel mai frecvent pantofi și poșete. Domnii- tricouri și șosete.

Apoi, o treime dintre cei monitorizați de cercetarea Institutului National de Statistică au apelat la servicii de catering. Anul trecut, mai multe lanțuri de restaurante și-au lansat aplicații proprii că să scape de comisioanele cerute de platformele mari de comenzi.

Cosmeticele și produsele de curățenie sunt pe locul al treilea că prezență în coșurile de cumpărături virtuale. Urmează articolele sportive, cele pentru îngrijirea copiilor și medicamentele. În creștere neașteptată este numărul clienților la supermarketurile online.

Ceapa verde, în topul preferințelor

Tot ca să scape de efortul deplasării la magazinele fizice, unul din 8 români, clienți pe internet, și-a luat echipamente de mare valoare, electronice și electrocasnice. Iar unul din trei, cosmetice și produse de machiaj.

Peste 70% din utilizatorii români de internet plasează frecvent comenzi online, așa că vă amintim câteva lucruri de făcut, ca să nu luați țepe. Verificați ca pe site să fie toate datele de contact ale furnizorului, inclusiv numărul de înregistrare fiscală.

Citește și: Cum făceau cumpărături boierii olteni acum 300 de ani? Modul de livrare, ca al curierilor de azi

Prețul să fie cel final, cu tot cu ambalare și transport. Iar dacă nu vă place ce ați primit, nu uitați că legea vă oferă 14 zile să faceți retur fără explicații. Cu condiția ca starea și ambalajul să fie intacte. După ce primește produsul înapoi, furnizorul are la rândul său 14 zile să vă trimită banii.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te