Schimburile comerciale cu Franța, nivel record în 2018

DE Mircea Marian | Actualizat: 12.07.2019 - 07:56

Parteneriatul economic dintre România și Franța este în plină expansiune. Anul trecut, schimburile comerciale au crescut cu 9,54% față de 2017.

SHARE

Potrivit ultimelor date publicate de Banca Națională, Franța este pe locul cinci în ceea ce privește investițiile realizate în România.

La 31 decembrie 2017, BNR a calculat că investițiile franceze se ridicau la 4,73 de miliarde de euro.

Conform părții franceze, citate pe site-ul Ministerului Român de Externe, stocul investițiilor franceze în România depășește 7 mld. euro, 38 dintre firmele franceze din CAC 40 fiind prezente în România, unde asigură peste 120.000 de locuri de muncă.

Principalele firme investitoare în România sunt Airbus Group, Renault France, Orange, Valeo, Carrefour, Auchan, Oxylane, Veolia, Alcatel-Lucent, Sanofi.

În anul 2018, volumul schimburilor comerciale româno-franceze a fost de 9.031,71 milioane euro, în creştere cu 9,54% față de perioada similară din 2017, record absolut în relațiile comerciale româno-franceze.

Exportul a totalizat 4.810,22 milioane euro, în creştere cu 13,40% față de aceeași perioadă a anului precedent. Importurile, în valoare de 4.221,49 milioane euro, au înregistrat o creștere de 5,45% față de perioada similară din 2017.

Balanța comercială a înregistrat, la finele anului 2018, un sold pozitiv de  588,73 milioane euro. Franța se află pe locul doi în topul ţărilor UE cu care România înregistrează o balanţă excedentară, după Marea Britanie.

Exporturile sunt concentrate pe 2 grupe de produse cu grad ridicat de prelucrare (mașini, aparate, echipamente electrice și vehicule și echipamente de transport), care reprezintă 54,2% (30,2% și 24,0%).


Franța se află pe locul doi în topul
ţărilor UE cu care România înregistrează o balanţă excedentară

Importurile sunt concentrate pe 3 grupe de produse cu grad ridicat de prelucrare (mașini, aparate, echipamente electrice; vehicule, aeronave şi echipamente de transport; produse ale industriei chimice și conexe), care reprezintă 59,2% (26,6%, 15,6% şi 17,0%).

„Există rezerve importante de majorare şi diversificare a exporturilor româneşti pe relaţia Franţa, în special la grupele de produse inovative, produse ale industriei aeronautice, servicii cu valoare adăugată ridicată, materiale de construcţie, mobilă şi produse din lemn, produse alimentare bio şi băuturi”, se apreciază pe site-ul
Ministerului Român de Externe, unde este punctată și dependență ridicată faţă de industria auto şi de industria orizontală dezvoltată în România ca urmare a prezenţei Renault.

Branduri puternice

Cel mai mare investitor rămâne Automobile Dacia, care a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 5,3 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, iar profitul a crescut cu 40%, la 162 milioane de euro, cel mai ridicat nivel din istoria companiei.

Pe locul doi se află Carrefour, care, în 2018, a avut un rezultat net de 802 milioane euro, după o pierdere de 531 milioane euro în 2017, din cauza unor cheltuieli excepţionale. Pe locul trei se află compania de medicamente Sanofi Aventis, pe patru – Apa Nova, iar pe cinci - CRH România, fostă Lafarge.

___________

Articol realizat cu ocazia aniversării Zilei Franței - 14 iulie

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.