Carrefour crește România BIO

DE Newsweek România | Actualizat: 12.07.2019 - 07:56
Producătorii pot aplica în cadrul programului atât în hipermarketurile Carrefour, cât și online, pe platforma www.crestemromaniabio.ro

Carrefour România a inițiat cel mai amplu program integrat de susținere a fermierilor români care vor să treacă la un model de business de tip agricultură ecologică.

SHARE

Programul, început în luna martie, reprezintă un angajament pe termen lung, deschis oricărui fermier român care dorește să fie certificat bio, prin care Carrefour a oferit suport direct pe toată durata procesului de conversie.

Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO.

Produsele, vândute în magazinele Carrefour

Peste 200 de fermieri s-au înscris în program și 75 dintre ei sunt eligibili pentru a începe conversia la BIO. Produsele recoltate vor ajunge pe rafturile magazinelor Carrefour cu o etichetă specială, de tranziție - „în conversie la BIO“ -, iar după certificare cu eticheta ecologică, în conformitate cu normele europene.

Complexitatea procesului a fost confirmată și de Tudor Stanciu, fermier din Călărași, care se află deja în al doilea an de conversie pentru certificarea BIO.

„Sunt multe provocări în a cultiva produse BIO, depindem de mulți factori externi, precum vulnerabilitatea în fața vremii sau dăunătorii, care trebuie combătuți fără pesticide sau substanțe controversate“, a spus Stanciu.

Pentru fermierii creativi

Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România, a explicat care a fost imboldul ce a dus la demararea acestui proiect.

„Există un potențial mare în țară. Pentru a converti acest potențial într-un model de dezvoltare, e nevoie de contribuția tuturor.

 

Producătorii pot aplica în cadrul programului atât în hipermarketurile
Carrefour,
cât și online, pe platforma www.crestemromaniabio.ro

Cred sincer că trebuie să lucrăm împreună: fermieri, retaileri, autorități, organizații de mediu, ONG-uri și camere de comerț.

Fermierii înscriși în program sunt plini de curaj și creativitate, dispuși să încerce culturi bio diverse, precum cartofi, morcovi, ardei, mure, afine și altele.

Bio va fi o parte esențială a agriculturii românești, iar Carrefour vrea să pună piatra de temelie“, a precizat Jean Richard de Latour, CEO Carrefour România.

Contracte ferme

Prin noul program, Carrefour oferă agricultorilor un pachet care cuprinde acoperirea costurilor în vederea obținerii certificării în primul an și consultanță la cerere, oferită prin parteneri specializați, pentru elaborarea dosarului.

De asemenea, se asigură contracte ferme pentru preluarea producției la prețuri competitive pentru perioada în care agricultorul nu deține certificare BIO, dar se află în procesul de conversie către aceasta.

După această etapă, se semnează un contract ferm de pre­luare a producției 2 ani după obținerea certificării. Fermierii vor fi integrați în campanii de promovare a produselor și producătorilor români BIO.

„Creștem România BIO este o mișcare strategică, prin care ne angajăm să promovăm potențialul extraordinar al agriculturii BIO în România, atât în ceea ce privește numărul de producători, cât și varietatea produselor oferite, cu certificare la standarde europene și prețuri foarte bune la raft.

Deși s-a vorbit mult despre BIO în ultima perioadă, pentru agricultorul român, până acum, a însemnat să își asume singur toate riscurile, ca un salt fără plasă de siguranță.

Acest program vine să îi garanteze că va avea în Carrefour un partener pentru întreg procesul, cu angajamente ferme - de la momentul în care își pregătește dosarul, la toți anii în care se află în conversie, dar nu e încă certificat - și contracte ferme privind comercializarea produselor după certificare.

În același timp, inițiativa noastră este o invitație către întreaga industrie de a ne uni eforturile pentru a susține dezvoltarea acestui segment pe termen lung“, a declarat Silviu Diaconu, Director Produse Proaspete Carrefour România.

La rândul său, Michèle Ramis, Ambasadoarea Franței în România, a îndemnat toți actorii implicați să beneficieze de oportunitățile actuale: „agricultura românească are de jucat rolul său în acest mod de producție și pe piața comună europeană, care, să ne amintim, este una dintre cele mai râvnite piețe din lume, datorită puterii noastre de cumpărare și a nivelului cererii. Este o șansă care merită să fie exploatată“. 

___________

Articol realizat cu ocazia aniversării Zilei Franței - 14 iulie

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.