Două marfare au fost la un pas de ciocnire. Unul plin cu motorină, celălalt cu îngrăşăminte chimice

DE Alexandru Pop | Actualizat: 10.06.2023 - 22:04
Două marfare au fost la un pas de ciocnire - Foto: Wikimedia/Mister No/CC BY 3.0

Două marfare au fost la un pas de ciocnire. Unul era încărcat cu motorină, iar celălalt plin cu îngrăşăminte chimice. Totul s-a petrecut joi, în Gara Sighişoara, după ce unul dintre mecanici a adormit, ignorând semnalul de ieşire din staţie, aflat pe roşu.

SHARE

Accidentul a fost evitat de către mecanicul celui de-al doilea tren, care a observat manevra şi a frânat brusc, evitând impactul.

Două marfare au fost la un pas de ciocnire

Oficialii Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER) şi cei ai CFR Infrastructură nu au răspuns solicitărilor prin care li s-a cerut să dea detalii despre incident, conform ClubFeroviar.ro.

Sursa citată susţine că incidentul a fost aflat mai târziu, pentru că mecanicul care a adormit ar fi fost beat şi autorităţile au încercat să ascundă incidentul sub preş.

Mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influența alcoolului. În pofida faptului că mirosea a alcool, nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul său, ceea ce e o procedură complicată.

Citeşte şi: Duba unei închisori s-a ciocnit cu o mașină de poliție. Ce s-a întâmplat cu deținuții

Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul ar fi avut loc în jurul orelor 4-5 dimineața în gara menționată.

„Trenul nr. 66691 -007, aparţinând OTF Grup Feroviar Român SA, remorcat cu locomotiva EA 534, având efectuat parcurs de intrare din direcţia Albești Târnava, la linia 5 (linie abătută), din staţia CF Sighişoara, nu a oprit în staţie şi a depășit semnalul de ieșire X5, care ordona oprirea, talonând schimbătorul de cale nr. 26, după care s-a angajat pe parcursul de intrare al trenului nr. 57700, aparținând OTF CER-Fersped SA, care circula din sens opus (din direcţia Daneș) şi care urma să gareze în staţia CF Sighişoara, la linia 4”, a explicat situația din ziua precedentă Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română (ASFR).

Citeşte şi: Accident grav în județul Cluj. Două autoturisme s-au ciocnit pe DN 1

Ceea ce putea da o turnură cât se poate de gravă incidentului era încărcătura celor două trenuri, combinația explozivă, la propriu și la figurat, dintre motorina și îngrășămintele chimice transportate.

În mai 2004, în localitatea buzoiană Mihăilești, un accident auto, în care a fost implicat un camion ce transporta 20 de tone de azotat de amoniu a provocat o explozie, care a dus la decesul a 18 persoane, rănirea altor 13.

S-a format un crater de câțiva metri în carosabil și au fost distruse clădiri învecinate. Un jurnalist care transmitea de la faţa locului a fost ucis.

Ilie Botoș, procuror general al României, la acel moment, a declarat că explozia a fost echivalentul uneia provocată de 6-8 t de trotil.

URMĂREŞTE-NE PE GOOGLE NEWS

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te