e:HEV, ofensiva electrificată Honda

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 23.04.2021 - 10:16

Cu mai bine de 20 de ani în urmă, Honda s-a numărat printre pionierii electrificării, cu prima generație Honda Insight.

SHARE

Iar, de vreo doi ani, în contextul creșterii periculoase a poluării, constructorul japonez a renunțat definitiv la diesel și a pornit o adevărată ofensivă cu sistemul electric hybrid e:HEV, propunându-și electrificarea întregii game până în 2022.

În momentul de față, gama Honda în Europa include șase modele și Civic Type-R, hot hatch-ul care face legea pe circuitele din întreaga lume printre mașinile cu tracțiune.

Dintre cele șase modele, trei sunt full-hybrid (SUV-ul CR-V, citadina Jazz și crossover-ul urban Jazz Crosstar), unul este 100% electric (Honda e), iar Civic Sedan și Civic 5D au încă „inimi“ supraalimentate, clasice, pe benzină. Dar și în cazul acestora electrificarea bate la ușă, la fel cum, probabil, nici viitoarea generație Civic Type-R nu va scăpa de o baterie mai generoasă. 

Honda CR-V 184 de cai electrici, antrenați de 145 de cai pe benzină

Sistemul e:HEV Honda este diferit decât cele folosite de alte mașini hybrid. Motorul termic ia legătura cu roțile doar în anumite situații.

În cazul SUV-ului CR-V, sistemul combină două motoare electrice, unul principal, care dezvoltă 184 de cai putere și un cuplu instant de 315 Nm și antrenează roțile față, și unul micuț, cu rol de generator, pentru recuperarea energiei pierdute la frânare, cu un propulsor pe benzină aspirat, de 2.0 litri și 145 de cai putere, și o baterie cu litiu-ion. 

Honda Jazz si Jazz Crosstar

În funcție de condițiile de drum, sistemul trece automat prin trei moduri de funcționare (Electric Drive, Hybrid Drive și Engine Drive), pentru a se asigura că performanța și eficiența optime sunt menținute în permanență.

În modul „Electric Drive“, la plecările de pe loc sau la viteze reduse, de exemplu, funcționează doar motorul electric de 184 de cai și roțile față.

În modul „Hybrid Drive“, adică cel în care pornește standard mașina, motorul electric de 184 de cai pune în mișcare roțile față, iar motorul-generator electric conlucrează cu cel termic, pentru a furniza energia necesară sistemului și a încărca bateria.

Iar în „Engine Drive“ sistemul e:HEV dă tot timpul tot ce poate, motorul termic intrând direct în legătură cu roțile, prin intermediul unui ambreiaj, pentru a oferi maximum de putere sau tracțiune 4x4.

Constructorul anunță un consum mixt de 7,3 litri/100 km pentru SUV-ul hybrid de 184 de cai putere, în oraș putând rula până la 80% din timp pur electric. Prețul de pornire este de 36.000 de euro, TVA inclusă, fără tichet Rabla (7.500 lei) și ecobonus (3.000 lei). 

Jazz & Jazz Crosstar Hybrid

Noul Jazz și versiunea sa crossover-izată, Crosstar, cu o gardă la sol mai generoasă, un design unic al grilei față, șine plafon integrate și tapițerie rezistentă la apă, benefiziază de un sistem hybrid e:HEV similar cu cel de pe CR-V.

Motorul electric principal dezvoltă 109 cai putere și un cuplu instant de 253 Nm, iar propulsorul termic aspirat pe benzină are 1.5 litri și produce 98 de cai. În ciuda dimensiunilor citadine, habitaclul lui Jazz este deosebit de încăpător, iar portbagajul are un volum de 298 de litri.

Consumul mixt anunțat este de 4,5 litri/100 km, iar, emițând sub 105 g CO2/km, atât Jazz cât și Jazz Crosstar beneficiază de două eco­bonusuri Rabla (3.000 lei pentru hybrid și 1.500 lei pentru emisii scăzute), pe lângă tichetul de casare (7.500 lei). Prețul de bază, fără Rabla, pentru Jazz Elegance e:HEV este de 23.850 euro, cu TVA.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.