Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu: „Cine poate studia în străinătate, să o facă”

DE Adelina Sahlean | Actualizat: 09.07.2019 - 15:38

Fostul ministru al Educației Daniel Funeriu a explicat într-un interviu pentru Europa Liberă de ce statisticile privind promovabilitatea la Bacalaureat sunt irelevante și de ce absolvenții de liceu ar fi mai bine să-și aleagă universități străine unde să studieze.

SHARE

Întrebat ce găsește ca fiind frapant la Bacalaureatul de acum, Daniel Funeriu a explicat că sunt câteva elemente.

„Politicienii vând tot timpul tot felul de date statistice din care nimeni nu mai înțelege nimic. Realitatea e următoarea: în 2011, primul an cu un bacalaureat corect, după ce am introdus camere de luat vederi, 42% dintre copii, dintre cei care erau născuți cu 18 ani înainte, au luat Bacalaureatul.

Anul acesta au promovat doar 38% dintre cei născuți acum 18 ani, deci în 2001, și care au dat Bacalaureatul . Deci, singurele cifre relevante sunt legate de procentul de copii născuți cu 18 ani înainte și care au luat Bacalaureatul.

Vedem că în România, pe măsură ce trece timpul, tot mai puțini copii se îndreaptă spre Bacalaureat și acest lucru nu ar fi o problemă dacă le-am oferi rute alternative educaționale. De exemplu, dacă am avea un număr mare de copii care să urmeze învățământul profesional dual, unde elevii fac practică în diferite companii. Din păcate, acest lucru nu se mai întâmplă după 2012, așa că 60-70% dintre cei care nu au Bacalaureatul rămân astfel în afara structurilor educative”.

De asemenea, legat de cădere în clasmentele internaționale și de posibila legătură cu felul în care se iau diplomele de doctorat și de licență, Daniel Funeriu a declarat că după măsurile antiplagiat introduse în 2011-2012 se fraudează mai puțin la doctorat, „problema devine acum calitatea, nu neapărat plagiatul. Cred că este o mare responsabilitate a universităților să întărească nivelul calitativ, din păcate nu cred că se întâmplp acest lucru.

De aceea spun deschis, cine poate studia în străinătate să o facă, pentru că universitățile românești, în marea lor majoritate sunt parte a problemei, nu a soluției. Am văzut și lucruri bune, de exemplu, Universitatea din Timișoara, dar și în alte alte locuri”.

Interviul poate fi citit integral pe site-ul Europa Libera

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.