Zece motive pentru care noile trenuri spre Aeroportul Otopeni nu au clienți nici de un compartiment

DE Andrei Mocanu | Actualizat: 09.06.2021 - 23:34
10 motive pentru care noile trenuri spre Aeroportul Otopeni nu au clienți. Foto Club Feroviar

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dat publicității primele cifre privind numărul celor care folosesc zilnic trenurile de aeroport. Biletul de tren spre „Henri Coandă” este cel mai ieftin de pe continent, iar pe platforma de la Otopeni lucrează aproximativ 15.000.

SHARE

Puțini mușterii – doar 600 de călători în cele 72 de trenuri care circulă în fiecare zi, adică puțin peste opt pasageri pe garnitură, în medie. Club Feroviar vă prezintă, pe baza constatărilor noastre și a discuțiilor purtate cu responsabili din domeniu, 10 puncte slabe ale conexiunii feroviare și posibile soluții de remediere, scrie Club Feroviar.

Biletul de tren spre Aeroportul „Henri Coandă” este cel mai ieftin de pe continent, iar pe platforma de la Otopeni lucrează aproximativ 15.000 de oameni. Cu toate astea, garniturile circulă aproape goale. 

1. Intervalul de succedare și programul

Intervalul de succedare al trenurilor, de 40 de minute, este o primă ”bilă neagră” pentru conexiunea feroviară. Dacă a pierdut trenul, nimeni nu mai așteaptă să plece următorul, ci se reorientează către alte moduri de transport.

Mai mult, programul de circulație „nu se pupă” cu cel al angajaților.

„La noi, programul se termină la 16,30, iar trenul pleacă la 16,31. Cei care folosesc trenul ca mijloc de transport au fost nevoiți să facă cerere pentru decalarea programului”, a declarat pentru Club Feroviar un angajat al Companiei Naționale Aeroporturi București. CNAB are aproximativ 1.400 de angajați, la fel și Tarom.

2. „Crucea” de la Mogoșoaia

Acest punct este legat de primul, mai exact de durata călătoriei. De la Gara de Nord, trenul face până la aeroport 20 de minute. La întoarcere, durata călătoriei este de 25 de minute, pentru că trebuie ”să facă cruce” în stația Mogoșoaia cu garnitura care vine din sens invers.

„Dublarea (liniei – n.red.) cred că ar permite un tren la 20 de minute, dar trebuie să vorbesc cu specialiştii”, a spus Cătălin Drulă la Digi 24. Și totuși, linia este dublă și în prezent între stația Mogoșoaia și Tunelul Pajura.

Actuala linie este dublată până aici de cea care iese în centura feroviară a Capitalei. Dacă ar fi instalat un schimbător de cale (macaz) și ar fi pusă la punct automatizarea, trenurile ar putea „face cruce” mult mai aproape de București, rămânând o porțiune foarte mică de linie simplă. Așa, durata călătoriei ar putea scădea la 15 minute. (Vezi celelalte 8 motive pe Clubferoviar.ro)

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te