Clotilde Armand: Să demarăm, în sfârșit, mari proiecte de infrastructură

DE Newsweek România | Actualizat: 14.05.2019 - 13:24

Consilier local la Sectorul 1, candidata Alianței 2020 știe deja ce are de făcut la Bruxelles: să-i convingă pe partenerii europeni că România are nevoie de asistență tehnică pentru a construi proiecte de infrastructură, necesare pentru dezvoltarea României, dar și a Europei.

SHARE

Clotilde Armand dorește să fie membru în Comisia de bugete, Comisia de transport și turism sau Comisia de industrie, cercetare și energie.

Newsweek România: Aveți deja experiența de consilier local care v-a permis să vedeți din interior care sunt problemele administrației publice locale. De ce nu funcționează lucrurile în România chiar și atunci când există mulți bani publici, cum e cazul
Sectorului 1?

Clotilde Armand: În primul rând, este o problemă de competență administrativă de a elabora o strategie și de a o urmări. Apoi, intervine voința politică.

Dacă un responsabil politic este hotărât să ducă la capăt obiective de investiții, va găsi metodă să le realizeze.

Din păcate, în România putem spune că resursele se risipesc și nu se cheltuiesc.

E mult mai simplu să aloci în fiecare an bani pentru „bunuri și servicii” în diversele instituții ale Primăriei decât să realizezi investiții. În Sectorul 1, aceeași listă de investiții se repetă de la un an la altul. Suntem cu 10 ani în urmă la cel mai mare program de investiții din sector, reabilitarea termică a blocurilor, planificat din împrumuturi: încă nu au fost terminate blocuri din tranșa 2009.

Și mai grav, de 3 ani, primarul declară că își dorește închiderea gropii de gunoi de la Chiajna, de care se plâng locuitorii, dar nu s-a întâmplat nimic.

Paralizia actuală nu poate fi explicată politic, când toți liderii de decizie aparțin unei singure formațiuni.

În prezentarea dumneavoastră oficială, ați menționat că veți fi vocea care să apere interesele României la Bruxelles. Credeți că în acest moment românii nu sunt apărați suficient de bine în UE?

Reprezentanții noștri la Bruxelles din partea coaliției PSD-ALDE, la nivel guvernamental și parlamentar, sunt preocupați doar să-și justifice manevrele din țară din domeniul justiției.

Sunt într-o poziție de negociere foarte slabă față de partenerii europeni pe majoritatea subiectelor pentru că prioritatea lor este alta decât apărarea intereselor noastre. Se vede cum au negociat pentru transportatori, de exemplu. Sunt practic absenți din negocieri, dar în țară declară că Europa e de vină.

Cred că avem nevoie să rectificam acest mod de a face politică la Bruxelles. Sunt câteva puncte care ar trebui să devină prioritare pe agendă noastră europeană.

Îmi propun să susțin o re-echilibrare a bugetelor fondurilor structurale în favoarea României. Suma alocată României este în creștere în noul exercițiu, dar pe cap de locuitor tot suntem în urma Poloniei sau Ungariei.

Cred că e necesară renegocierea ajutoarelor directe pe care le au agricultorii din Europa celor 15 față de agricultorii din statele membre mai recente, precum România.

E necesară și găsirea unui echilibru între susținerea agriculturii de mare suprafață (prioritatea afișată a guvernului Dăncilă și a altor guverne) și încurajarea unei agriculturi de fermă, avantajoasă pentru realitatea mediului rural din România. Îmi doresc să transformăm o întârziere de dezvoltare într-un avantaj de agricultură post-intensivă.

Să sărim cu alte cuvinte o etapă în mod inteligent.

Tot pentru a asigura o dezvoltare de perspectivă, aș dori să insist ca, în bugetul pentru inovație și cercetare, România să beneficieze de un sprijin consistent pentru a constitui poluri regionale active, având în vedere potențialul existent de exemplu în IT.

V-ați propus, după ce ajungeți membru al Parlamentului European, să deveniți membru în Comisia de bugete, Comisia de transport și turism sau Comisia de industrie, cercetare și energie. De ce v-ați gândit la aceste comisii?

Sunt domenii în care mă pot baza pe experiență de manager în mari firme industriale și de infrastructură. Cred că pot să-mi folosesc abilitățile pentru a avansa propuneri care să fie folositoare românilor, așa cum am descris liniile principale.

Mă mai gândesc în plus la instrumente de asistență, pe care BEI le acordă de exemplu pentru state în pre-aderare, care să fie folosite și în cazul României, astfel încât să reușim să absorbim mai bine fondurile europene și să demarăm, în sfârșit, mari proiecte de infrastructură.

Task-force pentru investiții în România

„Visul meu nu e să călătoresc la Bruxelles, nici să obțin indemnizații. Sunt un om împlinit profesional și familial, care se bucură să poată contribui la un proiect colectiv, care să ne aducă tuturor împlinirea de a fi cetățeni ai unei Românii cu adevărat europene.

Voi lupta ca românii să-și regăsească demnitatea individuală și cea națională, să-și asume un rol activ în construcția unei Europe puternice”, acesta este motivul pentru care Clotilde  Armand, candidat al Alianței 2020 USR PLUS, a pornit în competiția pentru Parlamentul European.

Clotilde Armand crede că românii au nevoie de voci puternice pentru a le apăra interesele la Bruxelles. Și nimeni nu ar putea contrazice acest lucru.

„Am forța de a transmite un mesaj clar și credibil pentru că sunt un cetățean român cu rădăcini occidentale, sunt un profesionist care a intrat în politică din conștiința implicării, sunt un manager cu experiență care va căuta mereu soluții cu eficiență și pragmatism”.

CV Clotilde Armand

A urmat studii la Massachusetts Institute of Technology (MIT) şi la Ecole Centrale din Paris. Are o experiență de peste 20 de ani în management și consulting pentru giganți industriali din Europa.

A participat în echipe manageriale pentru proiecte industriale de anvergură, precum domeniul „Sisteme” al Airbus A380 (având în responsabilitate buget de 1 miliard de euro și echipe mari, peste 1000 ingineri). În prezent, este specializată în proiecte mari de infrastructură de nivel european.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.