Potrivit ministrului Mediului, hypermarketurile și supermarketurile înregistrate în sistemul de garanție-returnare (SGR) au o serie de o obligați prin care trebuie să sprijine românii care vin să returneze ambalajele.
Clienții unui supermarket cunoscut din România au dublu beneficiu dacă aleg să recicleze ambalajele. Cei care scanează tiketul valoric șo cardul de client la casa de marcat, primesc încă o dată valoarea acestuia ca reducere.
Companiile alimentare se folosesc de diverse trucuri pentru a-i atrage pe consumatori. Unele acțiuni ale acestora sunt ”lipsite de etică”. Așa ajungem să ne dorim dulciuri și cipsuri nesănătoase.
Restaurantele trebuie să se conformeze noilor schimbări legislative și să stopeze risipa alimentară. Totodată, legea prevede ca meniurile să conțină informații despre mâncarea rămasă în farfurii.
Nicolae Drîmbu, Head of Innovation Carrefour România, a explicat la Newsweek Report cum funcționează sistemul garanție-returnare și care sunt obiectivele companiei pentru perioada următoare.